Katsaus 32-bittiseen taiteeseen

Kitula Cultural Stop: Katsaus 32-bittiseen taiteeseen

päivät Super Nintendon ja PlayStationin olivat todella hauskoja. Kaikenlaisten videopelien pelaaminen ja näiden kirkkaiden värien ja suurempien pikselitiheyksien näkeminen räjäytti 90 -luvun lasten mielen. Mutta kun tekniikka hyppää, tietokoneella tuotetun grafiikan vertailukohteena olleesta taiteesta tulee menneisyyden jäänne. 

Kitula Cultural Stop ei koskaan unohtanut ihmeitä, jotka toivat digitaalisen median nykyiseen tilaansa, joten tässä on muutamia kohokohtia 32-bittisen taiteen aikakaudesta. 

Bittisodatbittisistä

Muistatko lapset vielä aikoinaan, kun he väittelivät konsoliensa 32-ja toisten 8-bittisistä? Tämä oli yleistä silloin, kun yritykset mainostivat tekniikkaansa 32-bittisten ohjelmistojen käyttöön. Se saattaa tuntua aluksi niin pieneltä erolta, mutta kuvan näkeminen liikkeessä animaatioilla, jotka ovat sileitä kuin voita, on ihme tuolloin. 

64 bittiä! 

Kuka muistaa Atari Jaguarin mainoksen? “64 bittiä!” he väittivät. Mutta oikeastaan ​​siellä on vain kaksi 32 -bittistä ramia, jotka eivät todellakaan ansaitse konsolia ja näyttävät 64 bittiä. Se kuuluu konsolien kuudennelle sukupolvelle. Mutta mainos yksin oli mieleenpainuva monista syistä, joista yksi on erityisesti naisen hauskat ilmaisut ja ylivoimainen näyttelijä, joka väittää sen olleen kaikkien aikojen paras konsoli. Tämä on muun muassa yksi 32-bittisen aikakauden monista kohokohdista. 

Sonyn PlayStation

Kuka voisi unohtaa tämän? Sony, multimediayhtiö, joka tarjoaa erilaisia ​​tekniikoita, kuten valokuvausta ja televisiota, otti yhteyttä videopeliyritykseen Nintendoon ehdottaakseen ideaa, joka tekisi konsolista tehokkaamman. Nintendo hylkäsi tämän ehdotuksen, ja Sony yritti absorboida suuren osan suuren N: n markkinaosuudesta ja siitä tuli videopeliteollisuuden suurin kilpailija .

Pelit, kuten Crash Bandicoot, Tomb Raider ja Final Fantasy VII, olivat 32-bittisen aikakauden määrittelevien huipputason pelien joukossa. 

Sana Kitulan kulttuuripysäkiltä 

Kitula arvostaa kulttuuria. Tänä päivänä videopeleistä ja tietokoneella tuotetusta taiteesta on tullut maailmanlaajuinen ja kulttuurinen ilmiö, jonka suuria saavutuksia on todella vaikea välttää. 

Mutta kun katsomme taaksepäin 32-bittistä aikakautta, on vaikea kuvitella modernin taiteen maailmaa ilman sen juuria ja vaikutteita. Teknologiaa, joka mahdollisti sen, mitä nykyään pidetään vanhanaikaisena, tulisi kiittää suuresti. 

Aktiivinen yhteisö ja kaikkien taiteenlajien tukeminen on loistavaa ja terveellistä elämää. On hienoa istua alas ja pohtia ihmistenhistoriaa, luovuuden koska voit myös innostaa itsesi taiteilijaksi. 

Taide on yksi kulttuurin tärkeimmistä piirteistä, joka antaa sille identiteettinsä, ja meidän pitäisi alkaa arvostaa tekniikan tuottamia taideteoksia, joita useimmat ihmiset näyttävät usein hylkäävän.  

Leave a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *